Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

Аб установе

Прыярытэтныя напрамкі работы

УА "Мінскі дзяржаўны прафесійны ліцэй №3 машынабудавання" на 2020/2021 навучальны год

Забеспячэнне сучаснага якасці прафесійнай адукацыі на аснове компетентностного падыходу да суб'ектаў адукацыйнага працэсу

Задачы УА "Мінскі дзяржаўны прафесійны ліцэй №3 машынабудавання" на 2020/2021 навучальны год

  • забеспячэнне адзінства навучальнага, выхаваўчага і вытворчага працэсаў на аснове ўзаемасувязі прафесійна-тэхнічнай і агульнаадукацыйнай падрыхтоўкі навучэнцаў;
  • укараненне ў адукацыйны працэс сучасных педагагічных і вытворчых тэхналогій з улікам кампетэнтнаснага падыходу і элементаў модульнай тэхналогіі;
  • стварэнне ўмоў для павышэння матывацыі, развіцця даследчай і навукова-практычнай дзейнасці навучэнцаў;
  • удасканаленне якасці падрыхтоўкі рабочых з улікам патрэбаў базавых прадпрыемстваў, перспектыў развіцця прамысловага комплексу г. Мінска і Рэспублікі, дасягненняў навукі, перадавых тэхналогій і тэхнікі;
  • стварэнне ўмоў для фарміравання актыўнай жыццёвай пазіцыі, нацыянальнай самасвядомасці, лідэрскіх якасцяў удзельнікаў адукацыйнага працэсу праз укараненне разнастайных форм выхаваўчай працы, арганізацыйна-метадычную падтрымку моладзевых грамадскіх аб'яднанняў і арганізацый;
  • фарміраванне здароўезберагальнага асяроддзя і забеспячэнне бяспечных умоў для навучання і выхавання навучэнцаў ва ўстанове адукацыі;
  • пашырэнне супрацоўніцтва з бацькамі, усімі зацікаўленымі структурамі і грамадскасцю ў арганізацыі занятасці навучэнцаў у пазавучэбны час, шосты дзень і канікулярны перыяд; у пытаннях выхавання моладзі, фарміравання станоўчых чалавечых якасцяў і ўстойлівай грамадзянскай пазіцыі;
  • павышэнне эфектыўнасці работы па прафілактыцы асацыяльных паводзін сярод непаўналетніх праз удасканаленне сістэмы аказання сацыяльна-псіхалагічнай і педагагічнай дапамогі навучэнцам і іх бацькам, ранняе выяўленне сямейнага недабрабыту;
  • працяг работы па ўмацаванні матэрыяльна-тэхнічнай і вучэбна-метадычнай базы ліцэя, стварэнні адзінай інфармацыйнай прасторы ў установе адукацыі за кошт прыцягнення і эфектыўнага выкарыстання розных крыніц фінансавання.

«Асаблівасці падрыхтоўкі рабочых кадраў па прафесіях машынабудаўнічага профілю ў ліцэі»

Аляксандр Сяргеевіч БОЛБАС,

дырэктар УА МГПЛ №3 машынабудавання:

- Я ўяўляю навучальная ўстанова сістэмы прафесійна-тэхнічнай адукацыі горада Мінска. Наша ўстанова рыхтуе кадры для такіх гігантаў, як Мінскі трактарны завод, Мінскі маторны завод, завод імя Вавілава, Мінскі завод колавых цягачоў, і іншых прадпрыемстваў Мінска. На сённяшні дзень у Мінску засталіся дзве навучальныя ўстановы сістэмы прафтэхадукацыі, якія рыхтуюць кадры для машынабудавання, адзін з іх - гэта ліцэй №3.

Што тычыцца прафесій, па якіх мы рыхтуем, то гэта токар, фрэзероўшчык, аператар станкоў з праграмным кіраваннем, слесар механазборачных работ, слесар-інструментальшчык, слесар-рамонтнік, электраманцёр па рамонце складанага электраабсталявання, слесар па рамонце аўтамабіляў. Навучанне Мы ажыццяўляем на базе дзевяці і адзінаццаці класаў. Наша навучальная ўстанова займаецца падрыхтоўкай і перападрыхтоўкай дарослага насельніцтва. У нашым ліцэі ідзе падрыхтоўка па прафесіях "кіроўца тралейбуса»і "кіроўца трамвая".
Параўноўваючы маскоўскую і мінскую сістэму, мы адзначаем некаторыя асаблівасці.

Першая - мы робім прагноз з нашымі базавымі прадпрыемствамі з нагоды той колькасці навучэнцаў, якіх нам неабходна набіраць на навучанне. Гэтыя кантрольныя лічбы затым сцвярджаюць на ўзроўні Камітэта па адукацыі.

Другая-мы захавалі так званыя базавыя арганізацыі, якія, натуральна, аказваюць нам вялікую дапамогу ва ўмацаванні матэрыяльна-тэхнічнай базы, прадастаўленні аплатных працоўных месцаў, калі навучэнцы выходзяць на вытворчае навучанне і на вытворчую практыку на прадпрыемствы. Калі нашы навучэнцы знаходзяцца на працоўных месцах, за кожным з іх замацоўваюць настаўніка. Што тычыцца зацікаўленасці настаўніка ў аказанні дзейснай дапамогі і прадастаўленні магчымасці для хуткай адаптацыі на працоўным месцы, то згодна з Палажэннем мы вырабляем аплату настаўніку за гэта навучанне нашых хлопцаў. Калі казаць аб навучанні ў вучэбна-вытворчых майстэрнях, то яго мы праводзім на працягу першага года вучобы дзяцей, і адпрацоўку ўсіх праграм мы вырабляем на выпуску карыснай прадукцыі. У Менску летась была адкрытая крама для сістэмы прафтэхадукацыі "Прафмайстар", куды мы пастаўляем сваю прадукцыю і яе рэалізуем. Мы выпускаем рознага роду садоўніцкі інвентар, прымаем заказы ад прадпрыемстваў, прадпрымальнікаў.

Трэцяя асаблівасць - тое, што 40 працэнтаў вучэбнага часу, які адводзіцца на прафесійную падрыхтоўку, ідзе непасрэдна на навучанне прафесіі.

Прэстыжнасць нашых рабочых прафесій у апошні час звалілася. У сувязі з гэтым мы вырабляем інтэграванне навучальных прафесій, напрыклад, калі ўзяць прафесію «механічная апрацоўка металу на станках і лініях» і спецыяльнасць «слесар па рамонце аўтамабіляў" , то ў працэсе навучання навучэнец мае магчымасць атрымаць два розных разраду, гэта значыць ці то токара, ці то фрэзероўшчыка і плюс слесара па рамонце аўтамабіляў.

Каб павысіць папулярнасць рабочых прафесій сярод моладзі, мы працуем увесь навучальны год, у Мінску праходзяць такія святы, як 9 Мая, Дзень незалежнасці, Дзень горада. Мы на гэтых святах выстаўляем сваю прадукцыю, рэкламныя матэрыялы, буклеты; на гэтых пляцоўках праводзім майстар-класы, дзе навучэнцы школ бачаць, як можна выконваць тут ці іншую працу па той ці іншай прафесіі. Літаральна два тыдні таму ў Менску адбылася штогадовая выстава «Адукацыя і кар'ера», у якой мы прымалі ўдзел.

Наша навучальная ўстанова займаецца пазабюджэтнай дзейнасцю. Гэтая дзейнасць у нас праходзіць праз урокі вытворчага навучання, як у майстэрнях, так і на прадпрыемствах. Пры навучанні на прадпрыемствах навучэнец атрымлівае заработную плату, таму што знаходзіцца на працоўным месцы, 75 працэнтаў зарплаты атрымлівае непасрэдна ён, а 25 працэнтаў ідзе на ўмацаванне матэрыяльнай базы ліцэя і матэрыяльнае стымуляванне нашых работнікаў. Мы займаемся платнымі адукацыйнымі паслугамі: гэта правядзенне рознага роду факультатываў, спартыўных заняткаў, падрыхтоўка дарослага насельніцтва на платнай аснове.

Раздзелы сайта